torsdag 22 december 2011

The 15000 ft club

Nar jag som 6aring sag Point Break for forsta gangen sa innsag jag tre saker,

1: Jag vill se ut som Patric (Bodhi) Swazy
2: Jag vill lara mig surfa
3: Jag vill Hoppa ut ur ett flygplan vid 15000 ft

Det forstnamda ar ju en omojlighet (tyvarr). Sa jag gick vidare pa listan och borjade med det som var mest latttillgangligt, Surf!
Med det avklarat sa gick jag vidare till nasta punkt "hoppet". Sa vad ar battre att ge sig sjalv i julklapp an en 180 gradig panorama vy av Queenstown.
Och hur far man en sadan? Jo man betalar glatt ett par darar for att flyga dig upp i luften och sedan kasta dig ut ur planet med en vansinig man fastspannd pa ryggen.
Sagt och gjort ner kommer man alltid (i 200km/h)! Efter ca 7 snabba minuter sa kom jag och "Jeff" nerdinglandes fran himmelen sjungandes pa Fairytale of New York for allt vad vara lungor orkade.

Och det var som jag alltid trot, det fetaste jag nagonsin gjort i mitt 26 ariga liv. Jag har hittat min nya drog.
Sa nu blir det till att fira en adrenalin stinnt jul i en camper van i ett mycket soligt Queenstown, jag passar da pa att onska er alla en fantastisk jul och ett glimrande nytt ar!  Och med det sagt vill jag varmt rekomendera er alla att ga med i 15000 ft klubben, Valkommna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar